אירועי ה-SEO המרכזיים של מאי: גילויים חדשים ומעברים משמעותיים בגוגל
חודש מאי הסתיים ומגוון אירועים גדולים קרו והשפיעו על הזירה הדיגיטלית שמשתנה ללא הרף ומשפיעה על עולם ה-SEO. החל מהכנס של OpenAI שמשיקה את GPT 4o, שמשנה את כללי המשחק עם צ’אט בוט משולב בינה מלאכותית ועד דליפת המסמכים שחשפו כיצד אלגוריתם החיפוש עובד.




OpenAI משיקה את GPT-4o ומאותתת על שחקן חדש שיתחרה במנוע החיפוש של גוגל
מנוע החיפוש של גוגל ניצב בפניי מתחרה חדש בזירה. OpenAI השיקה את מודל השפה החדשני GPT 4o המציג יכולות חיפוש מתקדמות. במהלך האירוע שבו השיקו את המודל, הדגימו החוקרים את היכולות הקוליות החדשות של הצ’אט בוט. בין היכולות המרשימות שהציגו שם היא היכולת להראות לצ’אט בוט החדש דברים דרך המצלמה, הצ’אט בוט מתאר באופן מדוייק מה קורה מסביב – והכל קורה במהירות.
מדובר באתגר עבור גוגל מכיוון שהמודל עובד במהירות מרשימה במיוחד ומסוגל לענות ולהבין שאילתות מורכבות בצורה טובה יותר ממנועי החיפוש הקיימים. הכלי החדש גם יעיל יותר באיתור מידע למשתמשים מכיוון שהוא מסנן תוצאות לא לא רלוונטיות בצורה יעליה וכך חוסך זמן יקר למשתמשים.
Heads Up! גוגל תתחיל לשלב פרסומות בחיפוש ה-AI שלה
אם עד עכשיו חשבנו שיש לנו אסטרטגיית SEO בטוחה הבנויה על תנועה אורגנית, גוגל חושפת כיצד יראו מודעות ממומנות בתוך חיפוש ה-AI Overview (לשעבר SGE) – דבר שעלול להשפיע על כניסות לאתרים שלנו. גוגל מתכננת לשלב מודעות בסיכומי החיפוש החדשים שלה המופעלים על ידי בינה מלאכותית, הידועים כ-AI Overviews. המשמעות היא שכאשר גולשים יחפשו משהו, תיבת התשובה בחלק העליון של דף התוצאות וגם בחלק התחתון עשויות להכיל בקרוב פרסומות. גוגל רואה בכך הרחבה של הדומיננטיות שלה בפרסום ברשת החיפוש.
הפיצ’ר יופעל באופן אוטומטי ברגע שגוגל תחליט, ובמקום שנתחיל לברור תוכן , גוגל תסכם לנו תשובה בהתאם למה ששאלנו. מצד אחד זה נשמע שימושי עבור משתמשים בפועל אבל מנגד הצעד הזה יגרום לפחות משתמשים להקליק על לינקים מתוך תוצאות החיפוש, מה שיביא לפחות תנועה אורגנית ליוצרי תוכן.
נקודות עיקריות שנרצה לקחת בחשבון
תוצאות החיפוש של גוגל יכללו בקרוב מודעות בתוך סיכומי התשובות שנוצרו על ידי AI.
זוהי דרך חדשה עבור גוגל לספק פרסום ממוקד המבוסס על שאילתות חיפוש.
סודות האלגוריתם של גוגל נחשפים: מסמך חשוב של גוגל הודלף וחושף כיצד אלגוריתם החיפוש מדרג אתרים – גוגל מיהרה להגיב
לאחרונה הייתה דליפת מסמכים פנימיים של גוגל הקשורים לדירוג תוצאות החיפוש. דליפת המסמכים סיפקה תובנות יקרות ערך במיוחד עבור מומחי קידום אתרים (SEO). הדליפה, מאירה חלק מהפעילות המסתורית מאחורי אלגוריתם הדירוג של גוגל ומספקת תובנות יקרות ערך עבור אופטימיזציית תכני האתר שלנו:
אלו הנקודות העיקריות שעלו במסמך:
תוכן איכותי עדיין שולט: למרות שלא נחשף המשקל המדויק, המסמכים לא מקטינים את החשיבות של תוכן איכותי. התמקדו ביצירת תוכן אינפורמטיבי, כתוב היטב, שפותר בעיות משתמש ומבסס את המומחיות שלך.
התמקדו בחוויית משתמש: קליקים מוצלחים הם אחד מגורמי הדירוג המרכזיים. תוכן שמשאיר משתמשים מעורבים, עם שיעורי נטישה נמוכים ו"קליקים טובים" רבים, מסמן לגוגל שהאתר שלך מציע חוויית משתמש בעלת ערך.
בנו סמכות מותג: הדליפה מדגישה את החשיבות של הכרת המותג. אמנם הפרטים המדויקים לא נחשפו, אך ביסוס המותג שלך כמקור אמין בתחום שלך יכול לשפר באופן משמעותי את ביצועי הקידום האורגני (SEO)
על ידי הבנת גורמי הדירוג הללו והמשך התמקדות בתכנים איכותיים, ניתן למצב את האתר שלנו להצלחה בקידום האורגני.
תגובת Google: גוגל טוענים, שהמסמכים שפורסמו מכילים מידע חסר הקשר, שעלול להוביל לפרשנויות מוטעות ושאותות החיפוש של גוגל משתנים ללא הרף. אנשי SEO צריכים להתמקד בהנחיות הרשמיות של גוגל וביצירת תוכן איכותי לחווית משתמש חיובית.



כתבות נוספות


בואו נדבר!
אנחנו כאן כדי להפוך את הרעיונות שלכם להצלחה דיגיטלית. מלאו את הפרטים בטופס, וצוות המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם עם פתרונות מותאמים בדיוק לצרכים שלכם.