אירועי ה-SEO המרכזיים של יולי
חודש יולי הסתיים עם מגוון אירועים שהשפיעו על הזירה הדיגיטלית ובדגש על תחום ה-SEO. החל מ-SearchGPT – המנוע החדש שקורא תיגר על Google, ועד למחקר חדש שחושף את הרגלי החיפוש של גולשים ב-Google ומלמד אותנו כיצד ניתן לשפר ולהבין את אסטרטגיית השיווק שלנו.




הכירו את SearchGPT – מנוע החיפוש של OpenAI שיתחרה ב-Google
openAI הכריזה על האיום הישיר ביותר שלה עד כה על יריבת ה-Tech המרכזית שלה Google, עם מנוע חיפוש חדש מבוסס בינה מלאכותית שיקרא SearchGPT.
בניגוד למנועי חיפוש מסורתיים המסתמכים במידה רבה על התאמת מילות מפתח, SearchGPT ישתמש במודלי שפה מתקדמים כדי לספק תשובות אינטואיטיביות ורלוונטיות יותר מבחינה הקשרית. מנוע חיפוש הזה שואף לשפר את הדיוק של תוצאות החיפוש על ידי הבנה ופירוש טוב יותר של שאילתות מורכבות. כתוצאה מכך, המשתמשים יכולים לצפות למידע מדויק יותר המותאם לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם.
כיצד זה ישפיע עלינו?
המעבר לעבר תהליך חיפוש יותר שיחתי ומודע הקשר עשוי לגרום לשינויים משמעותיים באופן אחזור והצגת המידע באינטרנט. על ידי התמקדות במתן תשובות המתאימות באופן הדוק לכוונת המשתמש, SearchGPT יגדיר מחדש את סטנדרט החיפוש ומסע הלקוח.
שינויים פוטנציאליים באסטרטגיות SEO
אתרים שאין להם תוכן מעמיק אשר עונה על כוונת משתמש ומספק מידע מקיף ועשיר, לא יצליחו לעמוד בסטנדרטים המתפתחים. ניתן לראות שהתוכן הופך למשמעותי הרבה יותר כדי להישאר רלוונטיים בזירה הדיגיטלית המתפתחת.
Google עוצרת את פ’יצר הגלילה האינסופי בעמוד תוצאות החיפוש
Google סיימה את הניסוי שלה עם גלילה מתמשכת בדפי תוצאות החיפוש (SERP), תוך מעבר חזרה לפורמט הקלאסי של עמודים ממוספרים.
תכונת הגלילה הרציפה, שהחלה באוקטובר 2021, אפשרה למשתמשים לגלול בתוצאות החיפוש ללא הגבלת זמן וללא צורך ללחוץ לטעינת דפים נוספים. פרקטיקה מסוג זה הוצגה בתחילה כדי לנסות לחקות פלטפורמות כמו Instagram ו-Faceboook שעושות שימוש בפרקטיקה מסוג זה לשיפור חווית המשתמש.
איך זה עובד עכשיו?
לפי הודעה שפורסמה לאחרונה, חיפושים במחשב יחזרו למערכת העימוד המוכרת, שבה המשתמשים יכולים לבחור דפים ספציפיים או ללחוץ על מספר העמוד הבא כדי להמשיך. חיפושים בנייד לא ימוספרו, והמשתמשים יידרשו ללחוץ על כפתור ‘עוד תוצאות’ בתחתית עמוד החיפוש, מה שמאפשר חווית גלישה רציפה תוך שמירה על מהירות החיפוש.
חיפושי "אפס קליקים" – מה מחקר חדש חושף על הרגלי החיפוש ב-Google
החיפושים בגוגל משתנים במהירות, ודו"ח חדש מאת ראנד פישקין, מנכ"ל Moz לשעבר, מראה כי החשיפה של הגולש לתוכן אורגני יורדת והנוף נעשה תחרותי יותר. עם זאת, התחרות מביאה גם הזדמנויות חדשות, במיוחד עם כניסת הבינה המלאכותית למנוע החיפוש.
חיפושי "אפס קליקים" – מהי התופעה הזו?
מחקר של Datos, חברת בת של Semrush, מגלה כי 59.7% מהחיפושים באיחוד האירופי ו-58.5% בארה"ב מסתיימים ללא קליק. משתמשים רבים מקבלים את התשובה בתקצירי תוצאות החיפוש, מבלי ללחוץ על אף תוצאה.
רק 1% מקליקים על התוצאות הממומנות:
ראנד פישקין מציין כי שיעור הקליקים על מודעות בתשלום נמוך מאוד – רק 1% מכלל החיפושים. זאת משום שפחות מ-20% מהחיפושים כוללים מודעות בתשלום, ובחיפושים אלו שיעור הקליקים נע בין 5% ל-10%.
נקודות חשובות למנהלי שיווק דיגיטלי:
שימוש בתשובות ישירות ומידע מובנה: יש לוודא שהתוכן מופיע בתשובות ישירות ותקצירי חיפוש באמצעות שימוש נכון במידע מובנה.
הבנת התנהגות הגולשים: חשוב להבין את מגמות החיפוש ולהתאים את האסטרטגיות השיווקיות בהתאם, כולל השקעה במידע שמופיע במנועי חיפוש נוספים כמו YouTube ופלטפורמות בבעלות Google.



כתבות נוספות

חודש יוני הסתיים ומגוון אירועים גדולים קרו והשפיעו על הזירה הדיגיטלית שמשתנה ללא הרף ומשפיעה על עולם ה-SEO. החל משחרור עדכון אלגוריתם נוסף של Google אשר משפיע על הזירה האורגנית, ועד לשימוש ראשון בכלי בינה מלאכותית של OpeniAI ליצירת פרסומת מסחרית.
מסכמים לכם את חודש יוני עם כל מה ש-Google עשתה וחשוב להכיר בזירה הדיגיטלית 🚀

חודש מרץ הסתיים וגוגל חושפת טרנדים חדשים לצד אתגרים שאיתם נתמודד בזירה האורגנית והשיווק בדיגיטל – החל משיקולים של גוגל על שינוי במודל העסקי עבור מנוע החיפוש החדש שהיא עתידה להשיק, ועד הקרב על יצירת תוכן איכותי שאינו מבוסס AI כדי להימנע מפגיעה מעדכון הספאם


בואו נדבר!
אנחנו כאן כדי להפוך את הרעיונות שלכם להצלחה דיגיטלית. מלאו את הפרטים בטופס, וצוות המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם עם פתרונות מותאמים בדיוק לצרכים שלכם.