אירועי ה-SEO המרכזיים של אוקטובר
היכנסו לקרוא את כל אירועי ה-SEO המרכזיים שהתרחשו במהלך חודש אוקטובר 2024




מהפכת החיפוש: מנכ”ל גוגל צופה שינוי דרמטי ב-2025
ב-2025 גוגל צפויה לעבור שינוי שעתיד להשפיע באופן נרחב על הדרך שבה כולנו מחפשים מידע באינטרנט. מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, חשף בראיון כי בשנת 2025 חוויית החיפוש בגוגל תעבור שינוי עמוק ומשמעותי. לדבריו, הפיתוחים בטכנולוגיות AI כמו בינה גנרטיבית וצ'אטבוטים ישפיעו על הדרך בה משתמשים יחפשו ויקבלו מידע, תוך דגש על התאמה אישית ושימוש במידע עשיר ורב-מימדי.
פיצ'אי ציין כי למרות ההתקדמות, קיים חשש לגבי האופן בו יוצרי תוכן יוכלו לשמר את המודל הכלכלי הנוכחי, מאחר וחלק מהתכנים עשויים להופיע ישירות בתוצאות החיפוש ללא צורך בביקור באתרים עצמם. השינויים מציבים אתגר משמעותי עבור קהילת ה-SEO והתוכן, אך גם פותחים אפשרויות חדשות למתן ערך בדרכים חדשניות
בתחום ה-SEO, השינויים מבשרים על צורך דחוף בהתאמת אסטרטגיות התוכן לשינויים אלו. יידרש דגש על יצירת תוכן מותאם לשאילתות מורכבות, עבודה עם צ'אטבוטים ופלטפורמות חיפוש חדשות, והבנת השפעות הטכנולוגיה על הדרך בה גוגל מדרגת ומציגה תוכן בתוצאות החיפוש.
נקודות חשובות:
החשיבות של תוכן איכותי מותאם ל-AI: עם שימוש מוגבר בבינה גנרטיבית, חשוב לייצר תוכן שמנוסח היטב ובאופן מדויק, כמו גם תוכן שניתן לנתח באופן אוטומטי, כדי להבטיח חשיפה במנועי החיפוש העתידיים.
ירידה בפעילות באתרי מקור: מאחר וחלק מהתשובות יופיעו ישירות בתוצאות החיפוש (ללא צורך בכניסה לאתרים), יש לחשוב על דרכים חדשות לייצר תנועה אורגנית ומעורבות משתמשים – כדוגמת יצירת סרטוני וידיאו אודות המוצר, על מנת שיופיעו ישירות בתוצאות החיפוש.
זמין לציבור: OpenAI משיקה את Sora ליצירת וידאו מתקדם ב-AI
10 חודשים לאחר ההכרזה הראשונית, OpenAI השיקה את Sora, מודל הווידאו החדשני שלה, המאפשר יצירת סרטוני וידאו על בסיס פרומפט טקסטואלי. עד כה נחשפנו רק להדגמות רשמיות של החברה, או ליצירות מאמנים שעבדו בשיתוף פעולה עם OpenAI, אך כעת המודל נפתח לשימוש ציבורי – כולל בישראל.
המודל החדש של OpenAI, עשוי לשנות את כללי המשחק גם בתחום ה-SEO. מכיוון שכלי יצירת וידאו כמו Sora יאפשרו הפקה מהירה וזולה של תוכן וידאו איכותי, עסקים ומשווקים צפויים להגדיל את השימוש בתכני וידאו כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם.
נקודות חשובות:
שילוב וידאו בתוצאות החיפוש (Video SEO): עם יכולת לייצר וידאו מותאם אישית ומושך חזותית, אתרים יוכלו לשפר את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש, במיוחד אם הסרטונים יופיעו בתוצאות עשירות או בתוצאות וידאו של גוגל.
מעורבות משתמשים גבוהה יותר: תוכן וידאו יכול לשפר את שיעורי המעורבות והזמן שמשתמשים מבלים באתר, פרמטרים שגוגל מתחשבת בהם בדירוג
גוגל משיקה את עדכון הליבה של נובמבר 2024
גוגל השיקה את עדכון הליבה של נובמבר 2024, במטרה לשפר את תוצאות החיפוש על ידי מתן עדיפות לתוכן איכותי וממוקד-משתמש. העדכון מתמקד בתוכן מקורי, מועיל ואמין, תוך הפחתת ההשפעה של תוכן שנוצר לצורך מניפולציות על האלגוריתם, כולל תוכן שנוצר באמצעות AI או דחיסת מילות מפתח. המהלך מתיישר עם עקרונות E-E-A-T (ניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות) של גוגל, שמטרתם להבטיח שתוצאות החיפוש יענו על צרכי המשתמשים.
עדכון זה משקף מגמה רחבה יותר במאמצי גוגל לשפר את חוויית המשתמש ולהציג תוכן מועיל ומשמעותי בתוצאות החיפוש. כדי להישאר תחרותיים, בעלי אתרים צריכים להתמקד ביצירת תוכן מגוון, מעמיק ואמין, ולוודא שהמידע עונה בצורה מיטבית על כוונת המשתמשים.



כתבות נוספות

חודש מרץ הסתיים וגוגל חושפת טרנדים חדשים לצד אתגרים שאיתם נתמודד בזירה האורגנית והשיווק בדיגיטל – החל משיקולים של גוגל על שינוי במודל העסקי עבור מנוע החיפוש החדש שהיא עתידה להשיק, ועד הקרב על יצירת תוכן איכותי שאינו מבוסס AI כדי להימנע מפגיעה מעדכון הספאם


בואו נדבר!
אנחנו כאן כדי להפוך את הרעיונות שלכם להצלחה דיגיטלית. מלאו את הפרטים בטופס, וצוות המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם עם פתרונות מותאמים בדיוק לצרכים שלכם.