אירועי ה-SEO המרכזיים של אוקטובר
חודש אוקטובר הסתיים עם מגוון אירועים שהשפיעו על הזירה הדיגיטלית ובדגש על תחום ה-SEO. החל מ-השקת SearchGPT, הרחבה גוגל AI Overview, ושימוש של בינה מלאכותית בפלטפורמת גוגל שופינג




מתחרה חדש באוויר: הושק מנוע החיפוש של ChatGPT
OpenAI השיקה את ChatGPT Search, מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית המתחרה בגוגל ומאפשר חיפושים בזמן אמת בנושאים כמו ספורט, מניות, מזג אוויר וחדשות. במקום החיפוש המסורתי בגוגל המניב רשימה של תוצאות בפורמט קישורים לאתרים – המשתמשים יוכלו לשאול שאלות בשפה טבעית ולקבל תשובות בפורמט של שיחה המאפשרת לשאול שאלות נוספות בנושא, כאשר כל תשובה בשיחה תהיה מקושרת למקורות עליה היא מבוססת. המערכת מבוססת על מודל GPT-4 מתקדם, שיתופי פעולה עם מאגרי מידע, ושימוש ביכולות Bing של מיקרוסופט.
בשלב זה, אין ב-ChatGPT Search פרסומות או פרסומים ממומנים, אך ייתכן מאוד שזה ישתנה בעתיד. הוא יושק תחילה למנויי ChatGPT Plus ו-Team, ובהמשך למשתמשים חינמיים.
נקודות חשובות:
תוצאות רלוונטיות וללא עומס פרסומות: המנוע מציע מידע נקי יותר, עם פחות פרסומות, ומאפשר למצוא תשובות במהירות
שאילתות אינטואיטיביות בשפה טבעית: המנוע מאפשר לשאול שאלות באופן חופשי, כאילו מדובר בשיחה, מה שהופך את החיפוש לנוח וגמיש יותר.
עדכונים בזמן אמת: המנוע מציע גישה לתוכן מעודכן, ומבטיח למשתמשים להישאר מעודכנים בכל רגע.
גוגל AI Overview מגיע ל-100 מקומות נוספים ברחבי העולם
גוגל מרחיבה את תכונת ה-AI Overviews ליותר מ-100 מדינות, במטרה לשרת יותר מ-1 מיליארד משתמשים בכל חודש. מאז שהושקה במאי, המשתמשים מדווחים על חווית חיפוש משופרת ועל תוצאות מדויקות יותר.
עם ההתרחבות גוגל החלה להציע תמיכה בשפות נוספות, כך שמשתמשים במדינות שונות יכולים ליהנות מהתכונה בשפתם המועדפת. התקדמות זאת מעודדת גולשים לחקור תכנים שונים בקלות רבה יותר.
בנוסף, גוגל מחזקת את הקישורים לאתרים רלוונטיים בתוך ה-AI Overviews, מה שמוביל לעלייה בתנועה לאתרים התומכים. השינויים הללו מהווים חלק ממאמצי
.גוגל להקל על החיפוש באינטרנט ולשפר את הגישה למידע איכותי.
מהפך בפלטפורמת גוגל שופינג – AI יציע המלצות מותאמות אישית לסיוע במסע הקנייה
גוגל שופינג השיקה עדכון AI משמעותי לפלטפורמה הקיימת, שמטרתו לשפר את חוויית הקנייה באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית. הפלטפורמה המחודשת מציעה המלצות מבוססות בינה מלאכותית ומותאמות אישית, המסייעות למשתמשים למצוא מוצרים רלוונטיים בצורה מהירה ויעילה יותר. באמצעות עדכונים אלו, המשתמשים ייהנו ממסננים דינמיים שיאפשרו להם להתמקד בהעדפותיהם, כמו גודל, צבע ומחיר, ובכך להפוך את תהליך הקנייה לפשוט וידידותי יותר.
בנוסף, גוגל שופינג מציגה עמוד עסקאות ייעודי, המאפשר למשתמשים לגלות את ההנחות והעסקאות הטובות ביותר בשוק. הגישה הזו לא רק משפרת את חוויית הקנייה אלא גם מאפשרת למשתמשים לחסוך זמן וכסף בעת חיפוש המוצרים המועדפים עליהם.
העדכון החדש אינו רק מתמקד בשיפור חוויית המשתמש, אלא גם בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות שיביאו ליעילות רבה יותר בשוק. גוגל מספקת הזדמנויות חדשות למותגים להתחבר ללקוחותיהם בצורה ישירה, בין אם דרך חוויות מסייעות כמו קניות בעזרת AI או באמצעות פרסומות מפורטות למוצרים.



כתבות נוספות

חודש מאי הסתיים ומגוון אירועים גדולים קרו והשפיעו על הזירה הדיגיטלית שמשתנה ללא הרף ומשפיעה על עולם ה-SEO. החל מהכנס של OpenAI שמשיקה את GPT 4o, שמשנה את כללי המשחק עם צ’אט בוט משולב בינה מלאכותית ועד דליפת המסמכים שחשפו כיצד אלגוריתם החיפוש עובד.


בואו נדבר!
אנחנו כאן כדי להפוך את הרעיונות שלכם להצלחה דיגיטלית. מלאו את הפרטים בטופס, וצוות המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם עם פתרונות מותאמים בדיוק לצרכים שלכם.