אירועי הדיגיטל המרכזיים של חודש יוני בחזית האורגנית
חודש יוני הסתיים ומגוון אירועים גדולים קרו והשפיעו על הזירה הדיגיטלית שמשתנה ללא הרף ומשפיעה על עולם ה-SEO. החל משחרור עדכון אלגוריתם נוסף של Google אשר משפיע על הזירה האורגנית, ועד לשימוש ראשון בכלי בינה מלאכותית של OpeniAI ליצירת פרסומת מסחרית.
מסכמים לכם את חודש יוני עם כל מה ש-Google עשתה וחשוב להכיר בזירה הדיגיטלית 🚀




Toys R Us רשת הצעצועים שכולנו גדלנו עלייה – משחררת פרסומת שכמעט כולה נוצרה באמצעות בינה מלאכותית
רשת הצעצועים הבינלאומית Toys R Us, פרסמה במהלך החודש פרסומת של דקה אחת שנוצרה כולה על ידי Sora של OpenAI, כלי AI מהפכני של טקסט לווידאו. מדובר במהלך חסר תקדים מבחינת עולם השיווק הדיגיטלי מכיוון שזו הפעם הראשונה שנוצר סרטון ממותג עם הכלי Sora של OpenAI.
בעוד שהוויזואליזציה קיבלה תגובות מעורבות, הגישה החדשנית של הפרסומת מדגישה את הפוטנציאל העצום של ה-AI בפרסום.
כיצד זה עשוי להשפיע עלינו?
הגברת יצירת התוכן: כלי בינה מלאכותית כמו Sora יכולים לייעל משמעותית את ייצור הווידאו, ולאפשר למותגים ליצור יותר תוכן, יותר מהר ולהתנסות בפורמטים שונים כדי להגיע לקהלים רחבים יותר.
שיווק ממוקד יותר: בינה מלאכותית יכולה לנתח קבוצות עצומות של נתונים כדי להתאים אישית מסעות פרסום, ולהבטיח שהתוכן יהיה ממוקד יותר מבחינת הקהל בעת הייצור שלו.
Google משחררת עדכון חדש לאלגוריתם הספאם – הנה מה שחשוב להכיר
אחריי עדכון ספאם שהתקיים בחודש מרץ לצד עדכון Core נוסף, Google שחררה עדכון ספאם נוסף בחודש יוני שמהווה המשך לעדכון מחודש מרץ. העדכון מתמקד בזיהוי והסרה של תוכן ספאם מתוצאות החיפוש, כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהבטיח שתוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות ואיכותיות.
למרות ש-Google לא חשפה את הפרטים הספציפיים, היא כנראה מכוונת לטקטיקות דואר זבל נפוצות כמו אתרים עם תוכן דל בעמודים, או תוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית למטרות SEO שנועדו לתמרן את מנוע החיפוש. לקח שבוע להשלמת העדכון, והוא עשוי לגרום לתנודות בדירוג כאשר Google מנקה אתרי ספאם.
איך העדכון ישפיע על הקידום האורגני?
העדכון החדש משפר את זיהוי הספאם של Google, אך כמו בעבר, סגירת הפרצות עלולה לפגוע גם באתרים לגיטימיים. לכן, חשוב לעקוב אחרי השפעת העדכון על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. אתרים המשתמשים בשיטות המפרות את מדיניות הספאם או שמסתמכים על תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית עלולים לחוות ירידה בנראותם. לעומת זאת, אתרים שמתמקדים בתוכן איכותי, עשויים להפיק תועלת בעקבות ירידה בתחרות מצד אתרי ספאם.
גילויים נוספים מתוך מסמכי האלגוריתמים של Google שדלפו
לאחר שרוב תעשיית ה-SEO נותרה בשוק: נחשפו מספר ממצאים נוספים על דליפת המסמכים הסודיים של Google. התובנות שהודלפו מתוך המסמך של Google, מדגישות את החשיבות המתמשכת של כוונת המשתמש ואיכות התוכן ב-SEO. הדגשת המומחיות, הסמכותיות והאמינות (E-E-A-T) נותרה חיונית, ומשקפת את המחויבות של Google לספק תוכן רלוונטי ואמין לגולשים.
אלו הנקודות הנוספות שעלו מתוך המסמך:
קישורים ״רעילים״
דפי תוכן באתר שמקבלים קישורים חיצוניים לא איכותיים עשויים לקבל ענישה מ-Google. הדבר מאשר את תיאוריות ה-SEO הרווחות כבר שנים בתחום.
הגבלת סוגי האתרים
על פי המסמך שדלף, נראה ש-Google מגבילה את כמות האתרים מסוג מסוים שמופיעים בתוצאות החיפוש. לדוגמה, בביטוי מפתח מסוים יכולים להופיע עד 50% אתרי בלוג או 30% אתרי חנות. ככל הנראה, זאת תכונה שנוצרה כדי להתאים את התוצאות לכוונת החיפוש של המשתמשים.
מדברים עליכם ברשת? ייתכן שתעלו בדירוג
הכוונה לשמות של אנשים, חברות, מקומות או מוסדות מסוימים. איזכור השם ברשת עשוי לחזק את דירוגי האתר אם מציינים את שמו המדויק באתרים שונים ברחבי הרשת



כתבות נוספות

חודש מאי הסתיים ומגוון אירועים גדולים קרו והשפיעו על הזירה הדיגיטלית שמשתנה ללא הרף ומשפיעה על עולם ה-SEO. החל מהכנס של OpenAI שמשיקה את GPT 4o, שמשנה את כללי המשחק עם צ’אט בוט משולב בינה מלאכותית ועד דליפת המסמכים שחשפו כיצד אלגוריתם החיפוש עובד.


בואו נדבר!
אנחנו כאן כדי להפוך את הרעיונות שלכם להצלחה דיגיטלית. מלאו את הפרטים בטופס, וצוות המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם עם פתרונות מותאמים בדיוק לצרכים שלכם.